Alla inlägg under november 2011

Av aprilbebis - 29 november 2011 14:18

Härligt, nu är det stora nyheten ute! Känns skönt att kunna dela med sig av sig glädje. För det är verkligen inget annat än ren glädje!

Alla som har barn förstår precis vad jag menar, det är något som är obeskrivligt.


Det är en livlig en som ligger i magen, det rör sig och knuffas ganska mycket, men det är bara så mysigt att få känna! Tyvärr har ju inte Jim fått känna ännu, han vill ju så gärna och varje gång jag säger att det rör sig är han där med handen =) Men tids nog kommer han också att få känna.


x

Mammas och pappas älskling   

Av aprilbebis - 23 november 2011 15:20

Nu är jag både lättad och jätte glad!

Allting gick bra på UL och bebis mådde bra. Dessutom var det bara en :)


Känns så skönt, nu kan man pusta ut.. datumet blev 19 april, så det blev inte ändrat. Hade ju inte gjort något om hon hade flyttat bak mig lite.


Men vilken känsla.. bebis rörde massa på sig och snurrade runt.. man såg hjärtat slå och även när lill*n öppnade och stängde munnen. Riktigt häftigt.. jag log under hela tiden, ville helst inte sluta titta. Nu är jag glad glad glad glad!!

Av aprilbebis - 22 november 2011 18:46

Nervööös!

I morgon är det ultraljud.. kl. 10:00. Gissa om jag är något nervös nu! Många tankar som far genom huvudet hela tiden. Kommer alltid vara okej? Tänk om det är tvillingar? Blir helt snurrig av allting. Det är som att man känner på sig att något kommer vara fel.. men jag kanske bara är nojig.

Tiden går dessutom väldigt sakta, vill ju bara ha det gjort.. nuuuu!


Har iaf börjat känna bebis lite därinne.. några små sparkar varje dag. Känns mest som små bubblor som spricker.. längtar massa tills man får känna mer! =)

Av aprilbebis - 9 november 2011 13:05

Idag har jag berättat för min chef om att jag är gravid. Man är ju alltid lite nervös över reaktionen, men det var bara positivt. Hon blev jätte glad och samtidigt rörd, vilket också gjorde mig glad och lättad såklart! =)

Hon råkade även för säga sig inför hela gruppen med arbetskamrater.. men det var faktiskt bara skönt, haha! Dom blev lika glada dom. Skönt att ha så underbara människor runt sig!


Jag har börjat bli otroligt trött igen, igår somnade jag nästan stående och då var klockan bara 18. Hade iofs varit en tuff dag. Känns att man inte orkar lika mycket längre.

Annars går det än så länge bra med allt. Man ska inte säga för mycket för då kommer det väl.


Idag är det exakt 14 dagar kvar till ultraljudet.. snälla låt tiden gå fort!!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards