Alla inlägg under april 2013

Av aprilbebis - 30 april 2013 14:18

Varit på öppna förskolan hela fm med Kicki, Casper, Ann och Kid så busarna har fått leka av sig ordentligt. Lilleman somnade i bilen och sover fortfarande gott ute i vagnen. Inte mycket som stör honom, grannen har bankat med någotjärn rör eller liknande, stod med babyvakten i köket och undrade vad fan som hände. Men lilleman har då inte rört en min. Skönt :)

Passade på att göra middagen nu när han sov, såg riktigt gott ut :)

Till lunch idag blir det gårdagens middag, fast med en dl fullkorns couscous till! :)

I eftermiddag hade jag tänkt mig en promenad och efter det gunga med lilleman. En riktigt skön em ;)

Av aprilbebis - 29 april 2013 22:04

Bombar med inlägg idag, men jag måste bara säga att dagens gympass var fantastiskt, så mycket energi!!
Avslutade med intervaller, fick en kick av det. Så jäkla skoj!

Slängt i mig två kokta ägg (endast vitan) och grönsaker på två knäckisar.. nu är det dags för sängen. Längtar tills morgondagens mat och träning redan :))

Tagit lite förebilder.. får se om jag vågar visa dom sen ;)

Av aprilbebis - 29 april 2013 17:53

Maten idag får mer än godkänt, så himla gott och mättande.

Dagens lunch bestod av strimlad biff med bambuskott och grönsaker, 1 dl ris till det.

Till middag, orientalisk kyckling och en sallad bestående av citronsaft, bladpersilja, rödlök, paprika och mynta.

Med middagen i magen beger jag mig strax mot gymmet!

Av aprilbebis - 29 april 2013 08:29

Har åter igen haft en bra helg, mer sådana. Önskar dock att jag hade haft lördagen hemma också. Gårdagen gick såfort.
Lilleman hade dessutom bestämt sig för sovmorgon igår, först 8:45 vaknade vi så vi kom inte iväg förrän vid 12 till knalleland.
Igår hade vi en shopping dag förstår ni, köpte persienner, grill, dynor till utemöblerna, kläder och en superfin nyvagn till vår lilla älskling.
I fredags hade vi våra fina vänner här som ville fira Kevin. Så då fick han ett presentkort på beginners som en liten hjälp till vagnen. SUPER gulligt! Han fick också en bok han bara älskar, en där man kan klappa djuren. Hela lördagen gick han och hämtade boken och ville sitta i knät och kika :)
Tänk att min lille fina är så älskad och har så otroligt fina människor avv omge sig med. Det gör mig helt varm!

För att återgå till gårdagen så åkte vi dessutom och storhandlade efter knalleland, sen var det bara att ställa sig vid spisen. Först 21:30 hade jag tid att sätta mig ner. Men igår var det riktigt roligt att laga mat. Ska visa er senare :)

Av aprilbebis - 27 april 2013 17:34

Jobb jobb jobb. 12, 5 timme idag. Men timmarna har sprungit iväg och snart kan jag se fram emot två lediga helger med mina fina pojkar.
Har saknat dom som en tok idag, hinner inte träffa lilleman innan han ska sova, men imorgon är han min hela dagen. Och i morgon ska vi kika på lite nya saker åt honom, ska bli så roligt! :)

På måndag startar även mitt nya liv, slut på detta slarvet med mat och sötsaker. Nu ska det sista bort. Ska börja med 30 stenhårda dagar. Gym 3 dagar i veckan, promenad 6 dagar och ett rent kardio pass. Har planera, gjort matlista.. är taggad och tänker inte tappa motivationen!!
Det väntar en belöning om jag klarar det dessutom ;)

Tänkte mäta, väga och ta före bilder. Men till skillnad från förra gången tänker jag inte väga mig en gång i veckan utan jag kör i 30 dagar innan jag kollar alla resultat. Och det största resultatet kommer väl egentligen vara hur kläderna sitter efter. Muskler väger trots allt mer än fett :)

<3

Av aprilbebis - 25 april 2013 21:07

Kollat på sofias änglar ikväll. Tårarna har sprutat och nu vill jag bara gå upp till min lilla älskling, flytta honom till vår säng så att jag kan få krama och pussa på honom hela natten! Älskade underbara <3

Man ska ta vara på tiden man har med sina nära!

Av aprilbebis - 25 april 2013 20:25

God dagens! Längesedan nu va? :)


Min lille underbara kille fyllde ett år i lördags (redan!!!) Detta året har verkligen sprungit iväg. För ett år sedan gjorde denna lilla människa mig till världens lyckligaste och detta har varit ett helt underbart, fantastiskt år!

Tusen tack alla fina människor som var med och förgyllde hans stora dag, för alla fina presenter han fick och för alla grattishälsningar. Ni är SÅ underbara!

Folk som faktiskt borde bry sig men inte gör det lägger jag verkligen ingen energi på. Ruttna människor är inte värda det! Men nu vet jag till nästa gång :)


Idag var det dags för öppna förskolan, efter åkte vi med Kicki & Casper ner till stan och tog en vanilj latte innan hon skulle till BM :)


Och i morgon kommer alla lillemans fina, goa vänner hit och ska fira honom! :) 


 
Öppnar första paketet :)

 
Bästa faster och Kevin ;)


Öppnar paketen

   
Finaste pojken med finaste tårtan!

 
I present av oss fick lilleman en gungställning, så nu är det bara att gå ut i trädgården och busa :)

<3

Av aprilbebis - 19 april 2013 21:48

Så himla sjukt. Vilka känslor som bubblar upp inom mig! Vid denna tiden för ett år sedan låg vi på förlossningen och just precis vid denna tiden låg jag och kämpade o kämpade.

Om några timmar (04:11) var han hos oss, den finaste pojken på denna jord <3

Ovido - Quiz & Flashcards