Alla inlägg under maj 2013

Av aprilbebis - 31 maj 2013 22:20

Ännu en härlig dag med sol!
Varit ute med min lille buse hela förmiddagen.
Efter lunch var vi båda jätre trötta och lilleman somnade på mig i soffan.. två timmar senare vaknade vi ;) Riktigt skönt.

Nu på kvällen har vi varit hos lillemans farmor och farfar och grillat. Även faster o farbror var med! :)

Snart dags för sängen igen, i morgon väntar 12 timmars jobb!

Av aprilbebis - 30 maj 2013 19:33

Fantastiska dag! Dagar som denna önskar man att mammaledigheten aldrig tog slut.
Redan 8:10 var vi ute idag. Har äntligen fått upp mina hängande krukor på baksidan och fått i fina blommor. Jim klippte gräset och lilleman gungade. Rensade ogräs och pillade lite. När lilleman sov middag satt vi och njöt i solen tills Jim skulle åka till jobbet.

Förrutom att vi åt lunch inne så har vi varit ute hela dagen. Vi har varit hos lillemans mormor och morfar o busat lite.

Strax före klockan 19 stendäckade han. Så jag passar på att njuta av lugnet och tystheten. Jim är inte hemma förrän sent. Får bli en liten dejt med mr.grey nu tror jag allt ;)

Mys

Av aprilbebis - 29 maj 2013 21:29

Blev en riktigt trevlig dag med min myspojk!
Han är så rolig nu, lägger man blöjan på golvet i badrummet och inte i papperskorgen med en gång så tar han upp den och lägger i den med en gång :)
Nåja vi passade på att åka och köpa färg till bänken och även en blomma till bordet ute.
Får se om jag hinner måla lite i morgon när plutten sover.

Nu ska jag och min älskling planera lite ;)

Av aprilbebis - 29 maj 2013 10:02

God morgon! :)
Idag bestämde sig K för sovmorgon, vilket var väldigt uppskattat av denna förkylda mamma. Först 8:30 vaknade han och ville komma in till oss och mysa :)
Nu har vi ätit frukost, undra vad denna dag har att bjuda på :)

Av aprilbebis - 28 maj 2013 23:01

Fortfarande dunderförkyld :(
Har allt fått lite gjort idag ändå, det är ju nödvändigt.
Skurade skåpsluckorna och vilade medan lilleman vilade. Sen var vi och storhandlade. Plutten är så söt, ska hålla scannern och varje gång man tar en vara försöker han scanna den. Roligt när dom snappar upp det man själv gör.
Eftermiddagen har spenderats ute i trädgården, gunga och bus :)
Nu är jorden färdig, krattad och bultad och gräsfröna är utspridda. Nu är det bara att vänta tills gräset kommer :) Längtar, det kommer att bli så bra. Under tiden ska jag göra färdigt bänken jag började slipa igår, den har varit röd och ska bli vit :)

Dags att sova.. hoppas min lille prins vill sova hela natten. Inatt var han vaken mellan halv 2 och kvart i fem :(

Av aprilbebis - 27 maj 2013 21:18

Åkt på en jädra dunderförkylning. Usch!!

Känns som att jag bara hinner uppdatera efter helgerna, på veckorna är det fullt ös!
Men jag får väl dra vår helg snabbt.. lördag blev skoshopping till mig och lilleman. Sedan följde kevins faster med hem till oss och grillade. Han älskar Lita, springer efter henne och ska mata henne. Hon är så försiktig! :)

På kvällen åkte vi till Sandra och träffade tjejerna. Mys som alltid.

Igår var det ju morsdag. Blev uppvaktad av mina killar med frukost, tårta och blommor. Sedan åkte vi till världens bästa mamma, finns ingen bättre mamma! Är rikigt lyckligt lottad!
En sväng till jims mamma blev det efter också :)

Helt slut idag, jobbat trots förkylningen. Slipat en bänk som ska målas. I morgon är det hög tid att ta tag i all jord på tomten.

Men nu blir det faktiskt sängen!

Av aprilbebis - 23 maj 2013 07:59

Av aprilbebis - 22 maj 2013 15:12

Dagarna springer iväg och det har varit fullt upp. I måndags var jag och lilleman ute hos Kicki med Sandra och busade nästan hela dagen. Pratade väldigt mycket och det är alltid lika underbart att kunna prata fritt med sina riktiga vänner.

Igår eftermiddag kom lasset med jord och sand till sandlådan, tror det var 3 kubik jord och 1 kubik sand. Kändes som att det skulle ta en vecka att köra det till baksidan. Men efter intesensivt kämpande.. två skottkärror och två onda tyggar var det klart! :) Helt otroligt.. vi kämpade på riktigt bra. Nu ska det "bara" plattas ut, krattas och sedan ska vi så gräs. Mycket kvar men det kommer bli super.

Efter en långpromenad somnade min goding och sover fortfarande!! :) Jag har fått massor gjort så nu väntar jag bara på att han ska vakna.. har givetvis dejt med mr.grey under tiden ;)

Ovido - Quiz & Flashcards