Alla inlägg den 4 februari 2012

Av aprilbebis - 4 februari 2012 11:58

10 veckor kvar.. det låter så lite. Trots att man tycker att tiden går sakta, så har den ändå gått väldigt fort. Hoppas att det fortsätter så. Har nu bara 6 arbetspass kvar =)


Allt är handlat till bebis nu, bara lite fina färgade saker som ska inhandlas, men det blir ju inte förrän bebis är här :)


Imorse var det väldigt svårt att somna om, vaknade när Jim skulle gå till jobbet och efter det var det full rulle i magen. Kändes som om den lill* gjorde en massa volter där inne, så himla mysigt att känna.. så egentligen gjorde det absolut ingenting att sötnosen höll mig vaken!


Känner mig mer och mer otyplig hela tiden, all tyngd ligger ju verligen framåt, svårt att ta sig upp ur soffan på kvällarna och på jobbet ska vi inte tala om. Det blir mer jobbigt och mer tungt för varje gång jag jobbar. Förstår inte folk som orkar jobba nästan hela graviditeten ut. Men iofs så blir ju inte alla lika stora heller.

Även om jag inte trivs med att vara så här stor och klumpig så njuter jag för fulla muggar, det ska man göra. All extra vikt kommer ju ändå att försvinna sedan och dessutom kommer vi att ha ett litet underverk hos oss.


Vilken känsla detta är, vilken upplevelse och så himla fantastiskt även om det är svårt att ta in att det faktiskt är ett liv som ligger där inne. Men det blir mer och mer uppenbart nu när man känner så mycket mer. Hur den flyttar på sig, vart den ligger någonstans och hur den rör sig.

Lite obehagligt dock när den ligger och trycker uppåt mot revbenen, känns ibland som om någon har stampat på dom. Och visst att man har mer ont i ryggen osv.. men allt är så värt det!


På tal om något helt annat så har mamma sytt en hissgardin som nu sitter uppe i bebisrummet, den är riktigt fin. När vi har gjort iordning allt där inne ska jag ta kort och lägga upp =)

Ovido - Quiz & Flashcards