Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av aprilbebis - 30 oktober 2011 13:24

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev.. igen! Har dock inte haft något speciellt att uppdatera med, vilket har gjort att det känts ganska onödigt.

Har väl egentligen inte så mycket att uppdatera er med nu heller, men lite får jag väl allt skriva ändå. Det är väldigt mycket funderingar hela tiden.


Jag upptäckte en mysig sak häromdagen.. jag har alltid varit sån som får lite halvt panik när bebisar skriker, när man inte vet vad man ska göra, har alltid lämnat över till mamman/pappan. Så i alla fall, jag gick förbi ett hus häromdagen och innifrån hörde jag hur en bebis skrek & skrek. Min första tanke var "guuuud vad mysigt det låter". Blev lite chockad eftersom jag aldrig känt så innan! Men roligt var det.


Och även om det är tidigt så längtar jag hela tiden efter att bebis ska komma, få hålla det lilla knytet i famnen, kunna lukta och känna närheten. Lilla hjärtat <3


Nedräkning till ultraljudet fortsätter, det ska bli så mysigt, känns nog mer verkligt efter att man fått se att det verkligen ligger något i den lilla magen som växer (just nu känner jag mig bara tjock). Och tänk första gången man känner en spark, att det rör på sig. DÅ kommer det nog att vara "mer på riktigt"

Men det har faktiskt börjat att synas ganska mycket och snart MÅSTE jag berätta för chefen och mina jobbarkompisar, jag är lite seg jag.

Tills att alla andra får veta så har jag bara ätit lite för mycket, haha!


Jag och sambon har också fått ett starkare band.. vi har alltid haft det och jag har alltid känt att det ÄR honom jag ska leva mitt liv med, det finns ingen annan jag hade kunnat ha samma starka band med. Han är den som förstår mig bäst, den som har tålamod med mig och visar sin kärlek varje dag!

Men även om bandet varit starkt innan, så har det blivit 100 gånger starkare nu. Vi kommer aldrig att tröttna på varandra och även om vi har våra tjaffs, så vet vi vart vi står! Man behöver aldrig känna sig det minsta orolig.

Ovido - Quiz & Flashcards