Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

14 januari

Av aprilbebis - 14 januari 2013 17:23

Hallå!
Har faktiskt börjat tycka att måndagar är ganska sköna, kan ju bero på inställning och självklart att jag fått träffa mina fina flickor och så Rasmus och Casper med såklart!

Gymmet imorse var härligt, givet. Man kan inte få någon bättre start på veckan. Ikväll blir det zumba för mig och Kicki. Dubbelträning, men vad gör det. Jag behöver förbränna lite fett bannemej :)

Undrar över en sak.. sedan när blev det bara en persons uppgift att höra av sig? Varför sitter man och gnäller och beklagar sig till folk att den och den hör inte av sig, när man själv inte hört av sig en enda gång. Då kan man själv ta det steget istället för att klaga.
Ja säger då det.
Det finns mycket man kan gnälla över, att folk gör si, dom gör inte så.. den och den prioriterar fel. Bla bla. Se dig själv i spegeln och sluta dömma andra så mycket. Det kanske finns förklaringar och anledninga tll att folk gör sina val, till hur dom prioriterar och det är inte upp till någon annan att avgöra om det är rätt eller fel.
Man får tänka åt andra hållet hela tiden. Vill man inte att någon ska prata om att man själv väljer fel osv, så prata inte om någon annan!!
Man blir bara en bitter tråkig människa av att bry sig om andras liv.

Jag ha insett vad som är viktigt för mig, vad och vilka jag prioriterar. Vilka som finns där och som vill finnas i mitt och lillemans liv. Resten struntar jag i. Det är inte värt att lägga energi på människor som inte bryr sig.
Många vänner försvinner när man skaffar barn.. men det är inte min förlust!

 
 
Ida

Ida

15 januari 2013 18:44

Jag håller med dig. Man måste förstå att alla prioriterar olika, det är ingen idé att bli sur för att ingen hör av sig (som man kunde bli förr). Bara att försöka släppa och gå vidare, det mår man bäst av själv. Även du har ju gjort prioriteringar, skaffat barn och annat som tar din tid. Och du prioriterar och anpassar ju såklart ditt liv efter det. Det kan ju också göra att du heller inte hör av dig lika mycket till alla de vänner som du en gång gjorde. Men sådant är ju livet, du gör dina prioriteringar, de gör sina. Att klaga eller att ens tänka tanken är bara att slösa onödig energi. Man ska umgås med dem som gör en glad och som man får positiv energi från annars kan det lika gärna kvitta :)

http://idacnilssons.blogg.se

aprilbebis

15 januari 2013 20:12

Ja absolut gör jag mina prioriteringar och jag hör av mig till dom jag känner står mig nära, dom jag känner.mig trygg med och dom jag litar på. Det som känns bra är att det är samma personer jag umgås med nu som innan jag fick barn.
Däremot finns det "vänner" som slutat höra av sig sedan man fick barn som jag flertal gånger hört av mig till osv.
Men man måste sluta vara bitter och inse att det inte var några vänner.
Dom jag umgås med nu förstår att man inte har samma tid, men dom vet att alltid finns för dom och jag vet att dom finns för mig. Det är vänner!
Det är mycket man upptäcker när man får barn kan jag lova!

 
Ida

Ida

15 januari 2013 22:18

Så är det nog oavsett om man skaffat barn eller inte, men jag förstår hur du menar. Kan ibland förstå om de kan känna sig "svikna", att någon som skaffat barn helt plötsligt inte hör av sig lika mycket längre (vilket är förståeligt, men man har ju ändå alltid tid för att skicka iväg ett sms eller två). Samtidigt kan de som skaffat barn känna sig "svikna" av att ingen hör av sig på samma sätt längre. Jag tror mycket handlar om att människor bara klagar på varandra och inte ens försöker förstå hur den andra har det. Visst hade det varit enklare om man hade haft en positiv inställning istället och att båda två förstod vad den andra har? Man behöver inte ses varje vecka eller varje månad för att vara vänner. Jag tror att sådan vänskap är väldigt stark. Att knappt ses, men när man gör det är det precis som att man pratade igår. Inte vara arga på varandra utan liksom bara ha accepterat att livet inte ser ut som det en gång gjort :)

http://idacnilssons.blogg.se

aprilbebis

30 januari 2013 09:04

Precis! Visst är det så och det är sådana vänner jag värdesätter väldigt mycket!
Sen är det klart man känner sig sviken.när man ständigt hör av sig men aldrig får respons eller inte ens ett litet sms någon gång.
Jag anser ändå att baraför att man skaffar barn så betyder inte det att man inte ska höra av sig från båda hållen. Det är fortfarande lika mycket upp till båda två!
Självklart är det alltid lättare att förstå någon med barn om man själv har barn, men innan jag fick barn så försökte jag åtminstonde att förstå och stötta mina vänner som hade barn.
Och det är ju det vänskap handlar om oavsett vad det gäller.

Kan även tillägga att många som har barn endast vill umgås med andra som har barn och det kan jag tycka är galet.Men det är ju upp till

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av aprilbebis - 29 oktober 2013 22:23

Måste än en gång säga att jag är så stolt över mig själv. Har varit så himla trött det sista och haft huvudvärk i en vecka. Motivationen till att träna har varit noll nu i någon vecka. Idag hade jag planerat in träning efter 12 timmars jobb. Tänkte f...

Av aprilbebis - 29 oktober 2013 13:07

Helgen som gått har spenderats till jobb, hjälpa vänner att flytta och lägga nytt golv i hallen. Min egen handyman har jobbat på bra och jag är så glad och nöjd, det ser ut som en helt ny hall. Nu ska vi bara lägga uppe i lilla hallen också. Tur man ...

Av aprilbebis - 26 oktober 2013 11:48

Har verkligen inte haft någon tid eller ork till att skriva här. Fullt upp har det varit! Min lilla prins har klippt av sig bebishåret och ser numera ut som en liten pojke. Finaste! Fick tråkiga besked från blodprovet dom tog på K sist vi var på ...

Av aprilbebis - 19 oktober 2013 09:47


Dags för lång jobbhelg igen! Känns helt okej då jag ändå hunnit med en hel del i veckan. Igår var vi hos våra favoriter och busade, fick även bebisgosa lite! :) Kvällen spenderades hos goa vänner med mat och hårfärgning :) ...

Av aprilbebis - 15 oktober 2013 19:48


Denna vecka skulle jag jobba tre dagar enligt schema. Tisdag och helg.Veckan började med att jobbet ringde mig 7 igår morse och frågade om jag kunde komma, så det var bara att ringa dagis, slänga i lilleman mat och åka. Fick även ta ett pass på torsd...

Ovido - Quiz & Flashcards