Alla inlägg den 24 mars 2013

Av aprilbebis - 24 mars 2013 12:25

Efter promenad är det härligt att mysa ner sig under en filt med en kopp kaffe, medan lillfis ligger ute i vagnen och sover gott.

Bortbjudna på mat och våfflor i eftermiddag, mumms!

Av aprilbebis - 24 mars 2013 11:58

Alltså ibland blir man förvånad när ch fundersam över hur folk beter sig.
Vad är meningen bakom att man sitter och skriver ut skit om andra på fb eller försöker att få andra att få dåligt. Mår man så dåligt själv att man måste klanka på andra? Är det osäkerhet eller handlar det om okunskap?
Man kan väl intr förvänta sig att folk ska låta en vara ifred när man delar med sig av privata saker som faktiskt kan skada andra.
Är man för rädd för att lösa det med personen det gäller? Undra om man hade velat att någon gjorde så tillbaka, hur hade det känts?

Det är lätt att sitta och gnälla över hur andra beter sig eller sköter sina liv, det är också lätt att säga till andra hur dom ska göra, men svårare att göra det själv. Gör inget förhastat, prova alltid att sätta dig in i den andres situation.

Tack vare en nära vän blir jag inte längre förbannad när jag ser hur illa folk kan med att behandla andra. Jag ser nu på andras handlingar med nyfikenhet över vad det är som får dom att bete sig som dom gör.

Jag har växt i mig själv och det hoppas jag att alla kan göra! Sluta vara trångsynta!

Ovido - Quiz & Flashcards